Od stycznia 2011 roku oferta Pogotowia „Niebieska Linia” została rozszerzona o nowy rodzaj interwencji w sytuacji przemocy w rodzinie. Infolinia dla osób pokrzywdzonych przemocą – Porozumienie Ministra Sprawiedliwości, Komendanta Głównego Policji oraz Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Telefon interwencyjno-informacyjny prowadzony jest przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w ramach ogólnopolskiego i znanego już numeru Niebieskiej Linii 0801 12-00-02 i rozpoczął swoje funkcjonowanie w tym charakterze po 1 stycznia 2011 roku.
Celem nowej procedury interwencji jest zapewnienie skuteczniejszej pomocy i bezpieczeństwa dla osób doznających przemocy ze strony osób uprzednio skazanych za przemoc w rodzinie lub groźbę jej użycia, poprzez doprowadzenie do zarządzenia wykonania warunkowo zawieszonej kary pozbawienia wolności lub odwołania warunkowego zwolnienia.
Rolą Pogotowia „Niebieska Linia” jest przyjęcie zgłoszenia od świadka przemocy w rodzinie lub osoby pokrzywdzonej i przekazanie do Policji informacji o tym, że osoba, która była już skazana za przemoc w rodzinie ponownie krzywdzi swoich najbliższych. Policja zobowiązana jest do podjęcia czynności sprawdzających i dalszych działań, w stosunku do osób, wobec których wykonywane jest orzeczenie sądu w związku z popełnieniem czynów karalnych polegających na stosowaniu przemocy lub groźby bezprawnej”, a następnie przekazania informacji kuratorowi. Kurator na podstawie danych z Policji będzie mógł wystąpić do sądu o odwieszenie wyroku z powodu złamania warunków zawieszenia kary lub zwolnienia z jej odbywania albo z powodu niedotrzymania warunków probacyjnych.
Pogotowie „Niebieska Linia” będzie monitorowało dalszy przebieg danej interwencji i zbierało informacje od Policji, Kuratorów i Sądu, jaki był efekt podjętych działań.